Minaya - The beginning Del 2 (Dina vackraste ord)

Hej. Så nu har ni fått en liten summering om början av det hela, (se inlägget )så nu går vi vidare.
Vi (jag, min manager Pehr Hante och min producent Fredrik) har haft ett antal möten om hur vi ska utforma plattan. Vi hade många låtar nu så nu måste vi börja planera släppet/släppen. Hur många singlar ska släppas innan plattan etc.

Den första singeln var det aldrig någon tvekan från min sida om vilken det skulle bli. Det blev "Dina vackraste ord". En låt som betyder mycket för mig. Den var den första låten jag och Fredrik gjorde tillsammans och som vi fått äran att jobba med Staffan Hellstrand på då han skrev texten. Så jag tänkte att jag skulle posta min "Studiodagbok" för er, som jag förde under den tiden och inför singelsläppet. Jag gjorde även en musikvideo till den. Releasefest på East var ett faktum!

********************************************************************

Dina vackraste ord. Del 1. Sena kvällar..

Sena kvällar ingår i detta jobb..

 

"Dina vackraste ord" kan ni höra på min Myspace. Den är mig nära hjärtat, för det var faktiskt en av de första låtar jag och Fredrik skrev tillsammans. Nummer 2 i låtordningen. Men den är den första låten att bli klar, alltså att vi slutfört den.


Här en bild från den gamla studion


En lite suddig bild. Det här är Fredrik, han som står för all magi!


******************************************************************************

Dina vackraste ord. Del 2 - Studio-Eftertankar.

Min debutsingel.."Dina vackraste ord" (demoversionen) hade jag i Ipoden en hel del och lyssnade en hel del för att utvärdera vad som är bra och lite mindre bra.

När man sitter instängd i en studio i många timmar i sträck finns risken att man blir ”döv” för vissa saker och att man blir en vad jag kallar ”örontjänare”, dvs. att man till slut tycker att det låter bra för att man är för trött egentligen. Det är extremt farligt, för då tullar man på kvaliteten.

Den första textraden i låten går: "Om vi går vilse i en gråvit skymning, eller smälter i ett sorgset regn ". Inspirerat av den vill jag posta en jätte vacker bild på en just "gråvit" skymning.



Bilden är tagen av "Abrakadabra"



Fotojens.se/images/Dammsjön

*************************************************************************

"Dina vackraste ord" - Del 4 Ännu mer mix och finlir

När man känner att en låt är "klar", så är den egentligen inte klar, utan det finns ännu ett steg att utföra.. man mixar, (Finputsa kan man säga) Sedan skickas den på mastring.

Jag gjorde mig bekväm i denna hörna. Lite stökigt kanske.. men men.



Här kommer en bild på Fredrik som sitter och jobbar på låten och bild på skärmen där man kan se min baby bearbetas och bli hel och underbar. Å vad jag älskar "Dina vackraste ord" och att få vara med om "hennes födelse" kan man säga.



*****************************************************************************

Dina vackraste ord. Del 5 -Videoinspelning..

Musikvideo spelades in för "Dina vackraste ord" på tisdagen den 25/11-08.

Min kompis Bea skötte hår. Stylist: Hanna. Hon har jobbat med andra musikvideos som tex Elin Lanto - Discotheque

Vg se.

 

***********************************************************************

Dina vackraste ord. Del 6 - Videoinspelning

En vän till mig som heter Pär Johansson har importerat ett nytt sminkmärke till sverige som heter Sacha. Det är inriktat på mörkhyad hud. Underbart för mig och alla mina andra mörkhyade systrar.  :-D Det kan vara lite knivit att hitta bra smink som passar vår hudtyp och hudfärg.
Deras spokes-woman heter Amy. Hon är även makeupartist och sminkade mig inför videoinspelningen.

***********************************************************************

Dina vackraste ord. Del 7 - Kläder inför videoinspelning

Jag mötte upp Hanna min stylist för att hitta lite snygga kläder till videon.
Jag och Hanna möter sedan upp Bea som är hårstylisten. Sedan mötte vi upp Makeupartisten Amy.

*************************************************************************************

Dina vackraste ord. Del 8. Final mix

"Dina vackraste ord" var äntligen Mixad och klar. Vi skickade den på Mastring. Den mastrades i studion Cosmos. Hos en kille som heter Sören.

*************************************************************************************

Dina vackraste ord. Del 9 - Mastering

Då så, nu var det klart, mastringen var gjord.






*******************************************************************************************

Dina vackraste ord. Del 10 - Officiell inspelning av videon

En av de mest fantastiskaste dagarna i mitt liv. Det var som att strutta omkring på små moln hela dagen. Hårt jobb men på moln. Under nästan hela inspelningen filmades det "behind the scenes" Super kul till sedan att ha också.

Att stå där och spela in en video till en låt som man själv gjort och som betyder så mkt för en är en helt magisk känsla.
Det kändes jätte bra, jag fick fram det jag ville förmedla. Killarna på Kamisol gjorde den.

Mitt brudteam; Hanna (kläder), Bea(hår), Amy(Smink), min syster (filmade med videokamera). Helt fantastiska brudar och dom gjorde ett sådant fantastiskt jobb med att styla inför videon.
SACHA-sminket var helt fantastiskt och det ska bli en ära att få representera det!

*******************************************************************************************

"Dina vackraste ord" släpptes den 29 januari 09

Min debutsingel "Dina vackraste ord" släpptes den 29:e januari.
Ni som vill kan då köpa den på t.ex, Itunes, CDon.com, plus många många fler ställen.
Lista på fler ställen följer i länken nedan:

Musichelp/Distribution                    Tack vänner för ert stöd!!!                      Min musik


Detta är singelns framsida!
       
           

Minaya - Dina Vackraste Ord - Single 
  

Annars kan man beställa den fysiska skivan av mig. Den kostar 25kr+porto.
Kära vänner.. Ingen illega nedladdning nu.. Fy fy! Andra sjater som har låten:

Popcity

Emusic

Download.mtv3.fi


'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''****************************************

Release kväll för "Dina vackraste ord" på East i Stockholm

Jag hade releasparty på East i Stockholm!



Bilder:




***********************************************************************

"Dina vackraste ord"- musikvideo klar.















Kommentarer
Postat av: LINDA

haha, coolt ! :D:D

2009-07-23 @ 10:54:06
URL: http://HTTP://LINDAASS.BLOGG.SE
Postat av: LIENE

Så fin du är på bilderna:) du strålar.

2009-07-23 @ 13:21:50
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: ada

sv: ja :) vad duktig du är på att sjunga!

2009-07-23 @ 16:04:56
URL: http://adada.blogg.se/
Postat av: Fanny

Du har verkligen en otroligt bra röst!! kram <33

2009-07-23 @ 17:05:52
URL: http://funnybunny.blogg.se/
Postat av: Jennifer på Fashioncut

Nu börjar man känna igen sig i historierna :)



SV: Haha japp och nu är jag ikapp :)

2009-07-23 @ 17:32:00
URL: http://fashioncut.blogg.se/
Postat av: JONNA

sv: ja igår hade vi riktigt fint väder & kunde va på stranden. men inte idag :/

2009-07-23 @ 18:35:17
URL: http://joonnaak.blogg.se/
Postat av: Evelina-Tävling!

hehe ja det är gott :D vad fint du sjunger :)

kramar

Om du vill ha en sysselsättning så tycker jag att du ska vara med i min tävling :D kolla inlägget.

2009-07-23 @ 18:41:23
URL: http://silverninas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0