Minaya - The beginning Del 1

Hej mina vänner. Jag tänkte passa på att göra en liten summering för er som inte har en aning om vem Minaya är och vad det egentligen är hon håller på med ;)
Det hela började för en herrans massa år sedan, i min barndom. Mitt intresse för musik blev starkare och starkare. Det senaste året har det hänt mkt, så här får ni en liten recap.. Jag delar upp storyn i 3 delar.

The beginning - Del 1:

Det hela började med att jag laddade ner en gitarr-kurs från internet eftersom jag inte kunde göra musiken till mina 100 texter som låg i hög i byrålådan. Det tog mig ett tag att ta mig för att sätta igång med det hela.
Jag laddade ner kursen, satt i timmar, dagar, veckor, hoppade över gitarren, ville slänga den i väggen, kasta den åt hundarna, men den kom till mig sedan ändå. Tack för det, för han och jag har gjort en hel del babysar ihop!  Jag skickade runt mina demos och tillslut nappade en producent som heter Fredrik Samsson, och sedan dess har det varit Minaya + Fredrik = Sant.

Låtskrivande/Samarbeten:

Jag har skrivit de flesta av mina texter själv och musiken tillsammans med Fredrik. Jag har samarbetat med t.ex. Dilba, Staffan Hellstrand,
  

Randy Gudroom (Michael McDonald, Chicago mfl), Mickhael Garvin (Jennifer Lopez, Daniel Lindström, Ola Svansson mfl) Jag har körat till Leona Lewis, Daniel Lindström mfl. Mustodamus, en producent jag jobbat med.

 



Sjukan:

Jag är utbildad sjuksköterska och har sedan September 08 arbetat deltid då jag beslöt mig för att satsa på musiken.

Sjukan är ett trevligt ställe och att rädda liv är underbart och tacksamt. Men mina drömmar är ännu trevligare tycker jag, så jag satsar! Nu från hösten 09 tar jag tjänstledigt.



GIG/Bilder:

Jag har gett mig ut på äventyr och sjungit för underbara fans. Detta har jag gjort både i Stockholm och utanför. Det är underbart och jag trivs som fisken i vattnet på scenen. Jag har hunnit med att sjunga för de sjuka barnen på McDonald barnhus i Huddinge och uppträtt på en gala för att samla in pengar för McDonald barnfond. Artister som Sibel uppträdde också.

Jag har mitt lilla band med mig som består av: Jonatan Stenson på gitarr och Rickard Valdés på slagverk. Sedan lånar vi in om vi behöver ytterligare instrument.

 

 

Kulturfestivalen 08                                                                 Berns 08
  Thumbnail  ThumbnailThumbnail 

Jag och Sibel
  

Kungsan 08


Management 08:
Jag får officiellt en manager Aug 08. Han heter Pehr Hante och driver sitt eget managementbolag som heter PoPh

Skivbolag 08:
Jag startade ett skivbolag som heter "ACM Music". Jag hade från början ett företag som heter "Minaya Music" som jag expanderat. 
Jag anmälde mig på Företagscentrum för småföretagare för jag hade bestämt mig. jag gick för föreläsningar och seminarium.  Nu gäller det! Jag lär mig också att bokföring "is the devil".

Jag ville bli en mulititalang och prodda mina egna grejer: Mitt Protools (Musikprogram) är fixat + mikrofon. Det är sjukt underskattat att producera musik. Ojoj vad jag satt.

Jag lär mig spela piano: Jag är grym och det finns inga gränser, SKY DA LIMMIT!
Har alltid haft en dröm att lära mig spela piano. Gick till DeLux i Stockholm och köpte ett El-Piano.


Kommentarer
Postat av: carina

Åh, kul med summering! Hoppas du slår igenom i musikbranschen! :D

2009-07-20 @ 21:31:29
URL: http://carinadenfina.blogg.se/
Postat av: Gurudas

Kickar bara en kram...

2009-07-20 @ 21:43:26
URL: http://gurudas.blogg.se/
Postat av: Jennifer på Fashioncut

Här fick man lära sig mer än vad man redan visste! :)



Sv: Ja, feber och illamående :(

2009-07-20 @ 21:53:58
URL: http://fashioncut.blogg.se/
Postat av: Sandra

Kul att kunna läsa om din bakgrund o så!



Haft en bra helg då?

2009-07-20 @ 21:58:07
URL: http://sandrags.blogg.se/
Postat av: Evelina

hej hur är det?

Rösta på mitt foto hos JEnny så vore det super snällt :DMitt foto är nummer 3. http://piiigeliiin.blogg.se/2009/july/rosta-rosta-rosta-nu.html

kram

2009-07-20 @ 22:54:28
URL: http://silverninas.blogg.se/
Postat av: Anonym

skriv gärna mer om dina barn och sambo osv och lägg upp lite bilder på dom

2009-07-20 @ 23:44:21
Postat av: JONNA

jag tyckte låten var bra :)

2009-07-21 @ 00:12:27
URL: http://joonnaak.blogg.se/
Postat av: Sosso

Grym resa. Härligt att se att det finns de som lyckas och lever i sina drömmer istället för att enbart drömma dem.



Låten dina vackraste ord är helt underbar så den kan man lyssna på 1000 ggr utan att tröttna.



Vill berätta en rolig grej:

När jag satt på tåget och jag trodde jag var själv i vagnen sjöng jag lite på den för mej själv. När jag skulle gå av kom en tjej fram till mig och vi pratade lite och hon undrade va det var för låt jag sjung på. Då gav jag henne din blogg adress, för den har man ju lärt sig utantill nu och hon skulle gå in å fort hon kom hem..

hehe...så kul att musik kan verkligen spridas på alla olika sätt..



Kramis



Sosso



2009-07-21 @ 10:52:50
URL: http://lomia.blogg.se/
Postat av: josefin

hoppas du har en underbar dag!

önskar att jag också kom nånstans med musiken.. =P

2009-07-21 @ 14:56:18
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: N O E S C A P E

Nu kan du anmäla dig till sommarens blogg hos mig, vore superkul!! :)

2009-07-22 @ 15:46:17
URL: http://noescape.blogg.se/
Postat av: sara

hejhej :) allt bra med dig idag då? :)

2009-07-23 @ 16:42:12
URL: http://schniii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0