Att lära sig instrument... en livsinvestering..

Jag började det hela med att ladda ner en gitarr-kurs från internet eftersom jag inte kunde göra musiken till mina 100 texter som låg i hög i byrålådan. Det tog mig ett tag att ta mig för att sätta igång med det hela. Men så gjorde jag det.
Laddade ner kursen, satt i timmar, dagar, veckor, hoppade över att spela efterson jag ibland kände att går inte, kunde gå månader innan jag tog upp gitarren igen, men den kom upp ändå. Jag tackar mig själv för att jag inte gav upp. Jag är verkligen inte bra på gitarr men jag kan spela lagomt mkt för att kunna göra låtar.


Jag har även alltid haft drömmen om att lära mig spela piano. Men när jag växte upp hade vi inte råd att köpa ett piano så mina Piano-lektioner gick inte att underhålla eftersom jag inte kunde göra mina läxor. Så jag fick lov att slua tyvärr, men det har alltid legat och grott inom mig. Så..

Nu när jag är vuxen, tog jag tag i det. Gick till DeLux i Stockholm. (en stor musik-affär) Jag köpte ett El-Piano, och nu sitter jag och tragglar igen. Det är super svårt,,,, MEN jag tror inte jag varit så här lycklig på länge. Jag sitter där och jag försöker och försöker (vill ibland slänga ut den genom fönstret för att jag blir så frustrerad).

Att kunna instrument ser jag som en livsinvestering för själen. ;-)

Kommentarer
Postat av: Deniesé

sv: heeeej vännen ! :D

Vad glad jag blir när du är tillbaka här, jag har varit så dålig på att ha koll på allas bloggar nu den senaste tiden :( har så sjukt mycket i skolan ...



Jag mår bara bra, lite sliten som sagt efter skolan och så, men jag ska iväg till Thailand på fredag och blir borta 17-19 dagar :) Ska på min kusins bröllop. :D



Hur är det själv ?

KRAM

2009-09-30 @ 19:05:01
URL: http://liketolive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0