Minaya sjunger för KUNGEN

Repet igår gick toppen, det var kul att få komma igång igen och köra igenom låtarna. Vi ska få till alla i akustisk tappning tänker vi. Som jag sa så hade vi rep inför en mkt viktig spelning.

Jag ska sjunga under en ceremoni på kungliga slottet den 13:e oktober.KUNGEN bl.a kommer att närvara. WoooWWwwwwwwww va spännande. Lite nervöst!! Vi ska sjunga två låtar, så jag tar med mig Rickard på slagverk och Jonatan Stensson på gitarr. Det blir en intim och liten spelning, men ACK SÅ STOR!

Jag blev tillfrågad av Rafael Bermejo har under många år arbetat med IFS, (IFS är organisationen som värnar om invandrarföretagarna) som ordförande och VD. Han är en entrepenör och satsar tex på ungdomar. YUMP har skapats för att utveckla entreprenöriella stjärnor.

Jag ger mer fakta nedan..

Konung Carl XVI Gustaf delar varje år ut Stiftelsen IFS utmärkelse "Årets nybyggare".
En Nybyggare är en person med utländsk bakgrund som valt att starta eget företag. Han eller hon ska med begränsade resurser, genom hårt och målmedvetet arbete, ha nått framgång i sitt företagande.
Priset som årligen delas ut av Hans Majestät Kung Carl den XVI Gustaf instiftades 1999 för att premiera vår tids Nybyggare. Läs mer här.


Kommentarer
Postat av: michelle

Åh, du sjunger så vackert!! :)

2009-10-06 @ 12:38:53
URL: http://michellepettersson.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Hej :) Vilken fin blogg du har! Är själv mycket intresserad av musik och har därför börjat med en musikblogg. Kika gärna in om du vill!

2009-10-06 @ 20:10:00
URL: http://musicsparadise.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det låter spännande.

2009-10-09 @ 06:26:49
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0