Session i moder-studion "Hallen"

Hade förra veckan på Fredag, Lördag och Söndagen Studio-session med Fredrik Samsson i "Hallen studios" på Östermalm.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/db/Saluhallen_2007_1.jpg/250px-Saluhallen_2007_1.jpg

Sessionen gick super bra. vi började med att nästan göra klar en låt vi har som vi tänke skicka in till melodifestivalen.. :-)
Låter som ett "mission impossible".. Ja det är det säkert också men man måste chansa..

Den är alldeles nästan klar nu och är suuuper bra, så i håller tummarna.
Ni får höra mer om detta senare när allt är klar. Det är ju så att man får inte säga vad som helst och lämna ut låtar och namn till höger och vänster, för då kan man bli diskad..

Söndagen satte vi oss och jobbade några timmar på en annan låt. Storyn med den är. Att jag hade en super bra vers till en låt som jag började med, och känner att den versen är så pass stark att jag måste hitta "den perfekta refrängen" jag bara kunde hitta på. Jag gjorde ett försök med Mustodamus med den, men kände sen när jag lyssnat hemma att jag inte hittat ""it"" . Så vad jag gjorde var såhär......

Jag har även i mitt register (min dator ) inspelade klipp från min telefon som jag spelar in när jag kommer på något bra.. Sätter mig med guran eller pianot och plinkar ihop något som passar med en text-snutt etc.

Där hade jag en Refräng som var grym och som jag tid gjort med Fredrik Samsson, men som inte fått en passande vers..

Sim salabim!!!!!!!! -> Jag satte ihop dom och mmmmmmmmmmmm vilken bra låt det blev..

Ibland kan det bli en låt av det på ett oväntat sätt.. Underbart!!! Jag älskar musiken!

Fredrik Samsson har en kollega som sitter i samma studio, hon heter "Dilba" . Ville bara posta en låt för att jag tycker att hon är otroligt snäll och sjunger otroligt vackert. Här en en låt hon gjort tidigare som heter: Im sorry.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0