CD-Tryckeri fixat.



(För att lyssna på musiken, tryck här)


Ojoj. Vad gör man inte för musiken...

Ok, har nu fixat ett tryckeri för CD. Jag har varit lite osäker på vilka det ska bli men har nu bestämt mig för att trycka mina skivor med  "Musichelp" samma bolag som hjälper mig med distributionen, (få ut låtarna till nätbutikerna).

Det känns jätte bra.. Min kontakt Peter är grym och väldigt hjälpsam.. exakt så som det ska vara (till skillnad från det förra bolag jag vart i kontakt med, nämner inga namn).

*Det jag behöver alltså för att trycka min skiva är klart innan jag fått CD-Tryckeriet. det är alltså:

-Artwork. Med det menas fram och baksida på CD-fodralet, samt trycket som ska vara på "Labeln" (dvs självaste CDn).

-Mastern. Den färdigmastrade CD-skivan med låtarna. Alltså den färdiga låten, mixad och mastrad.

-Ifylld och betald NCB-anmälan. Hm, har jag tagit upp det innan undrar jag. kan hända. Det är iaf en avgift man tydligen behöver betala för att över huvudtaget få släppa sin egen musik. Vilket jag kan inte förstå.

-En order. Beställningsformulär på exakt vad jag vill ska tryckas upp och hur många. Se Musichelps hemsida för råd om hur du gör.

Sen vet ni ju att man behöver göra 1000000 saker till innan man kommit till detta steg i  processen. Läs innan i min blogg för mer info.

Hej hej

Kommentarer
Postat av: Heidi

SV: Jag blandade ihop datum och fick för mig att det va på lucisdagen du hade konsertne så den 14 hade jag planerat inågonting som inte gick att rubba. Jag satt och förgrömma mig över att jag missade det. Men kompenserade med att lyssna på din alåtar på Myspace. Fast jag antar att du var hur grym som helst tjejen. Hur var publiken? Kändes som att det var en bra spelning?

Många kramar Heidi

2008-12-19 @ 16:18:27
URL: http://mizzpink.blogg.se/
Postat av: Sarah Giercksky

Vad kul :) jag ska vara med kompisar och pojkvännen, en lugn helg :) tack så mycket! Jag använder akrylfärger på mina tavlor :) Kram!

2008-12-20 @ 00:39:03
URL: http://sgiercksky.blogg.se/
Postat av: nixx

Oh! Ska du trycka ut en CD? : D



Svar: Åh! Tackar :) Jo, allt är bra med mig!

Hur är det med dig då? (:



2008-12-20 @ 20:51:49
URL: http://nixx.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0