Piano och Upp-sjungning!

Piano och uppsjungning.. Jo... Jag sjunger upp varje dag nästan för att få ut maximalt av min röst och värma upp den så man inte använder den fel. Har fått goda råd av en sångpedagog för en tid sen.

 

Jag har gått hos sångpedagog ca 7ggr i hela mitt liv.. Det tog dock ett tag måste jag säga att i början undrade jag vad man gick dit för. Jag kände då att det här gör ju Ingenting med min röst.. Men sen ungefär den 4:e gången började det hända grejjer.

 

Även hon sa att jag "nog måste " skaffa mig ett piano om jag ska kunna göra alla övningar. annars är det lätt att man inte träffar tonerna ordentligt.. Och jag som inte hade något Piano då kunde inte göra mina hemläxor.. Så det gick sådär.. men det gick lite framåt iaf. :-)

 

Så nu har jag ETT PIANO ÄNTLIGEN!!! Så nu ska jag börja göra min läxor i efterskott tänkte jag. Det är faktiskt inte det lättaste att sjunga och försöka hitta rätt toner på pianot och kunna koncentrera sig samtidigt. Haha.. jaja.. Det ger sig väl så småningom.. Nu kööör vi..

 

Photobucket

Kommentarer
Postat av: Heidi

SV: Thänx tjejen. Grymt att nån diggar de lika mycket som jag =). Hoppas de gick bra med övningarna =).

2008-08-27 @ 18:21:57
URL: http://mizzpink.blogg.se/
Postat av: Anna

ja verkligen, pluss att hon gör mycket bra med dom pengarna hon tjänar in på sin musik, har du hört footprints in the sand?

2008-08-27 @ 19:58:14
URL: http://annakubel.blogg.se/
Postat av: feliiziiad

det är så grymt kul och harmoniskt att spela piano. :) Love it!

2009-01-31 @ 17:34:13
URL: http://feliiziiad.blogg.se/
Postat av: nina

Ja, visst kan en pedagog ge mycket. Mycket fin musik. Sen vad ung du ser ut för att vara 30 år :)

2009-02-17 @ 14:13:44
URL: http://www.procurves-sverige.com
Postat av: Ganya

Jag ska lära mig dina sångtips men vågar inte göra framför någon så jag får pröva hemma om jag vågar XD pappa hör bokstavligen ALLT! XD KRAM KRAM

2009-03-08 @ 01:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0