Stikkan Andersson

 

Tog mig en sovmorgon idag, kände att jag behövde sova lite extra. På dagens agenda finns mycket musik, lämna tillbaka en bil och fika med en vän.

* * * * * * * * * * * * * *

Jag har blivit rekommenderad att läsa en bok. Den får läggas på hög efter alla andra böcker som Mr X vill att jag ska läsa.

Jag blir lite stressad, för det har hunnit bli ett par nu i högen. För tillfället läser "Lycka" av Dalai Lama; Howard C. Cutler.

Den jag blivit rekommenderad att läsa är boken "Stikkan". Boken handlar om Stikkan Andersson. Under sin livstid skrev Stikkan Anderson över 3 000 sångtexter. Hans stora genombrott som kompositör kom redan 1959 då han skrev låten Är du kär i mig ännu, Klas-Göran? som Lill-Babs framförde första gången i Hylands hörna samma år.[3] Han lanserade ABBA i början av 70-talet. Stickan avled av en hjärtinfarkt 1997.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0