Lova att komma tillbaka..

God morgon.

Jag såg just min sambo och hans väskor gå iväg. Med gitarren på ryggen vänder han sig om och vinkar lite försiktigt i höstkylan. "Lova att komma tillbaka" - viskar jag ut i den isande vinden. Det är kallt så jag sveper om mig och spänner åt min svarta morgonrock lite till.
Jag vet inte om han hörde det, men det spelar ingen roll.


Nu ska han mot solen, men det ska jag också fast här i Stockholm. Jag jagar mina egna solar och mina egna månar. Min lycka ligger bara i mina händer och kommer alltid att göra det. Jag kan i mitt hjärta ha det exakt lika varmt, skönt och fridfullt som min sambo, bara jag tror på det och vill det tillräckligt mycket.


Reality is:


Idag uppträder jag på "Hunger-galan". Jag ser verkligen fram emot det. Vi har soundcheck kl 14, sen på scenen kl: 18:00.


Jag ska ha på mig en underbart vacker kreation från H&M, ni får se på bilder senare.

Men just nu är det kaffe som gäller för min del. När jag druckit upp mitt anrika Gevalia-kaffe så är det dax för en skön powerwalk.
Jag går ofta mina promenader på förmiddagarna. Det är så skönt. Dagen jag har ett gig är min promenad obligatorisk, den ingår i min gig-ritual. Bryts den ritualen så kan jag inte sjunga, haha, det är psykiskt. Det är den viktigaste delen för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0