Att våga blotta sig själv i sin musik..



Ibland i livet håller vi tillbaka våra känslor pg a "brist på själv-förtroende". Vi håller tillbaka eftersom vi är rädda för kritik. Ganska ofta är vi nervösa och oroliga. Vi fruktar besvikelse. Kärnpunkten är, vi är rädda. Vi har en medfödd reaktion inom oss, för "rädsla". Denna reaktion övermästrar "kärlek och glädje" för det mesta när den kommer till oss.

Har du någonsin varit rädd för att sätta ner dina djupaste känslor på papper och sedan presentera dem för världen?
Det har jag.
Har du någon gång du varit rädd för att skriva en låt om något väldigt personligt? Så personligt att du känner att du skulle bli generad om du spelat upp det för dina vänner, familjen och släkten, allmänheten?

Vad håller du på med??

Du håller tillbaka ditt bästa genom att göra detta! Allvarligt. Ta en titt på de flesta av de stora framgångsrika artister / band i världen (de som skriver sina egna grejer). De har alla en sak gemensamt… de har skrivit låtar med fullständig övertygelse. Hur? Eftersom det är personligt. Mycket personligt ibland. De var inte rädda, så varför skulle du vara?

Dessa konstnärer har fortsatt att dominera världen med sin musik och sitt budskap. Allt eftersom de åsidosätter sin rädsla och bara accepterar den. Känner du igen

Lyssna, jag är inget undantag. Även jag har farhågor. Alla möjliga, faktiskt. Men jag försöker mitt bästa varje dag, att kliva av i denna fruktade "comfort zone" och växa som skribent och som person. Och jag gör detta genom att tänka på det fruktbara resultat man kommer att få. Inte rädslan.

Om du spelar rollen av en person som tänker från ett "överflöd, kärlek och glädje" perspektiv då du kommer att skapa magi med ditt material. Jag kan nästan garantera det. Du blir orädd med din musik och sångtexter - Du skriver saker som du älskar.

Och gissa vad? När du gör detta, reagerar andra till den. De"konectar" till det. Eftersom de tror att du har varit där. Publiken tror att dina låtar är sanningen - och de relaterar * med sanningen *.

Inga "men" eller "om". Fokuserar på den glädje du ger människor med din musik. INTE din frustration eller rädsla.
Och nu kan du göra samma sak…

Kommentarer
Postat av: Kerstin

=)=) Jag brukar klicka runt på myspace då och då för att lyssna lite på folks musik men har sällan fastnat för ngt, tills idag! Älskar din musik. Man får en lugn och avkopplad känsla när man lyssnar på den. Häftigt att kunna skapa ngt som en annan människa kan ta till sig och på det sättet förmedla ngt. Wow säger jag bara! Hoppas det inte gör ngt om jag nämner dig i min blogg! =)

2008-09-06 @ 21:23:32
URL: http://carstoned.blogg.se/
Postat av: musikpojken

Hej Minaya. Jag mailade precis lösenordet för att komma åt min blogg till dig. Jag har dessutom lagt upp en egen låt :) Kram!

2008-09-07 @ 20:06:14
URL: http://musikpojken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0