50% på sjukan.. 50% för Minaya

Ja, då var det måndag, och det är officiellt min första dag som arbetare på 50 %. mer Minaya till folket!!

Så nu är det meningen att jag ska hoppa högt och springa i slow-motion över en äng med min gitarr och sätta mig under ett träd och sjunga och lukta på blommor.. Reality-checken säger annat. Maten måste stå på bordet också. Jag är överlycklig över att få mer tid över för det är ju vad som var meningen. Jag kollade mitt schema och det visar sig att jag jobbar 4 pass denna månad september. Jag bad om att få jobba mindre och det var exakt vad jag fick också, men det här är ju löjligt!! Det ger mig inte ens pengar till hälften av mina räkningar.

  

Vad göra?

-Jo, jag skrev upp mig i jobbpärmen att jag kunde hoppa in som extrajobbare om det behövdes, varje dag. Hahaha Nu har jag fått så jag teg.

-Måste sätta igång med arbetet, alltså Musikarbetet! Nu om någonsin gäller det att få in jobb. Men hjälp vart ska jag börja?!

-Jag får komma på något, det ordnar sig. :-D

 

// minaya


Kommentarer
Postat av: Heidi

SV: Jag älskar dom örhängena. Me be in löv with them..hehe. =) Måste bara säga att jag älskar att du prioriterar musiken framför allt tom. ett vanligt jobb. Jag beundrar dig verkligen. =)

2008-09-02 @ 16:29:29
URL: http://mizzpink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0