Sessions allmänt i veckan

Tidigare i veckan har följande också hänt:

*Förutom att jobba på min platta så skriver jag även musik med andra musiker och låtskrivare för att göra låtar till andra artister. Det är jätte kul och givande då man tillsammsns öppnar varandras vyer för nya saker. Plus att det är ju lite annorlunda att skriva till andra än sig själv.
Co/writes kan göras på många olika sätt. Man kan mötas upp och sätta sig och skriva eller så kan man ha kontakt via webben..tex. Jag har även i veckan ordnat med spännande co/writes.

*Mail- session/ Inter-session:

Haft en vad jag kallar "mail-session/inter-session" med en producent vid namn Jimmy Ledrac.. (att samarbeta via webben ). Han skickar ett beat och jag skriver melodi, text och sjunger in den sedan i mitt Prootools (musikprogram). Sedan skickar jag det till honom igen.

Vi har gjort en grym låt som jag döpt "Heart for sale" och den kommer bli helt grym!!! Nu ska han göra sin magi med prodden. Sen ska man hitta en passande artist som skall sjunga låten. Gärna en lite mer pop/rockig tjej. Vi får se.

*Japan, here I come...

Fredrik Samsson har i veckan samarbetat med ett team låtskrivare från japan som varit här. Det gjorde några låtar och bad mig skriva text till en av dom vilket jag gjorde. Det blev en jätte bra text om jag får säga det själv. Den är på engelska och handlar om en tjej som är i förnekelse om att hon fortfarande har känslor för en gamal kärlek. Den heter "Im not in love"  Fredrik har blivit bjuden över till Japan för samarbete. Det är något som tål att tänkas på. Jag mååååste bara få följa med!!

      

Kommentarer
Postat av: musikpojken

Awesome!



Haha min anledning är att jag har jobbat så mkt så jag knappt orkar göra annat än ligga hemma i sängen... Studio ca 10 timmar om dagen de senaste 5 dagarna.



Okej, där ser man! :) Då börjar hon snart högstadiet? "Spännande" period i ett barns liv (både för barnet och föräldern) xD

2008-10-12 @ 11:41:09
URL: http://musikpojken.blogg.se/
Postat av: Heidi

Ser massor framemot till att få höra hela din platta. Tänker mig att den kommer var hur grym som helst! Hoppas allt är superduper me dej och att du hare helmysig söndag!

2008-10-12 @ 13:14:06
URL: http://mizzpink.blogg.se/
Postat av: Valdo

härligt darling!

Vad roligt att det går framåt!! :O)

2008-10-12 @ 17:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0