Underbart!

Hej.

Har idag Onsdags skrivit med Randy Goodrum från kl: 09-14:00. Hur förbereder sig man inför en co-write med en så stor låtskrivare som han. Jo det ska jag berätta.

Det är super bra att förbereda sig innan, för mkt handlar om kemi och att man är kreativ i processen när man gör en låt och det kan vara svårt att "krysta fram" när man ska jobba för första gången tillsammans.
Så jag satt i går kväll och jamade med gitarren. jag fick en ide som jag spann vidare på. Iden bestod av en vers och en refräng. Jag kopplade in världs bästaste Fredrik och vi utvecklade idén och en preliminär refräng och text.
När den kändes bra spelade jag in den på min telefon och vips har man en låt som fötts fram .

Vi presenterade för Randy vad vi jamat fram igår.. och han gick igång direkt och bara slängde ur sig idé efter idé som tillslut blev en helt färdig låt på ca 4h.

Låten är underbar och jag är super stolt över den. Den är på engelska, men jag ska sedan skriva en svensk text också.


*Imorgon kl 09:00 ska jag infinna mig osminkad och utan nagellack. :-D



Kommentarer
Postat av: Jocke

Tack jag blev mkt nöjd med min nya volvo... haha! brukar ha lite sportigare bilar men när man pendlar varje dag måste man åka skönt å billigt!



Ska lyssna på din musik när jag kommer hem! jag har faktist kontakt med en bekant som har studio här i västerås och han är på mig om att jag måste komma ut å spela in mina låtar. Verkar roligt att ha som sido syssla till jobbet. Du verkar ju iaf trivas!? =)

2008-11-20 @ 12:49:20
URL: http://www.metrobloggen.se/vasteras
Postat av: BJERNHAGEN

Jaså, äschdå vad tråkigt. Men man kan ju ändå hålla på med musik :) tyck gärna till om min nya låt som ligger ute förresten!

2008-11-20 @ 19:27:30
URL: http://lisabjernhagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0