Att lära sig instrument... en livsinvestering..

Började det hela med att ladda ner en gitarr-kurs från internet eftersom jag inte kunde göra musiken till mina 100 texter som låg i hög i byrålådan. Det tog mig ett tag att ta mig för att sätta igång med det hela. Men så gjorde jag det.
Laddade ner kursen, satt i timmar, dagar, veckor, hoppade över att spela efterson jag ibland kände att går inte, kunde gå månader innan jag tog upp gitarren igen, men den kom upp ändå. Jag tackar mig själv för att jag inte gav upp. jag är verkligen inte bra oå gitarr men kan lagomt mkt för att kunna göra låtar.


Har igentigen alltid haft en dröm att lära mig spela piano. Men när jag växte upp hade vi inte råd att köpa ett piano så mina Piano-lektioner gick inte att underhålla eftersom jag inte kunde göra mina läxor. Så jag fick lov att slua tyvärr, men det har alltid legat och grott inom mig. Så..

Nu när jag är vuxen, tog jag tag i det. Gick till DeLux i Stockholm.. en stor musik-affär.. Köpte ett El-Piano.. och nu sitter jag och tragglar igen.. det är super svårt,,,, MEN jag tror inte jag varit såhär lycklig på länge. Jag sitter där och försöker och försöker (vill ibland slänga ut den genom fönstret för att jag blir så frustrerad).

Att kunna instrument ser jag som en livsinvestering för själen. ;-)

Kommentarer
Postat av: musikpojken

Kämpa vidare! Du gör ju helt rätt, det är bara att nöta, nöta, nöta och nöta. Och det vet du. Minns själv gitarr-frustrationen som om det var igår. Skillnaden från nu och då är helt enorm och jag är så otroligt nöjd med att jag aldrig gav upp.



Nu söker jag nya utmaningar och nya instrument att bli frustrerad över xD Piano är ett exempel... Mitt keyboard har också varit nära att ryka genom vädringsfönstret ett par gånger.

2008-08-22 @ 18:53:32
URL: http://musikpojken.blogg.se/
Postat av: Heidi

SV: I know!! Älskar SATC. Skulle fått boxen i present när den just kom ut, men den tog ju slut på 2 röda. Men Har ju bara en säsong kvar så de blir en fin liten regnbåge i bokhylla =). Önskade att jag oxå hade orken o lära mig ett instrument. Skulle va så bra o spela gitarr. Kunde jag sitta o tralala hela kvällarna...har som dig musken som min passion. Den kan jag inte leva utan. Kämpa på!! =)

2008-08-23 @ 18:41:19
URL: http://mizzpink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0