Röst coaching

Röst coaching

Jag är heeees fortfarande och hostar en hel del. Trist. Men ja börjar dagen med att "Ångbada" rösten. Dvs, att jag står böjd över en kastrull med kokande/ångande vatten so jag inhalerar in sör att fukta slemhinnorna i mina luftvägar. Efter detta tar jag en powerwalk för frisk luft och motion då jag samtidigt mjukar upp rösten med att göra lite övningar. Alla har olika saker för sig. Det är individuellt men detta känner jag funkar för mig.

Jag tänkte mig att jag idag skulle kolla upp ett tips jag fått av Sheri. Hon tipsade mig om en sångpedagog som heter Seth Riggs. han har gjort CDs med instruktioner om hur man bygger upp rösten och personlig guidning för just din röst. Seth var voice coach på American idol eller är, jag vet inte. Det ska bli intressant att se. För då kan man ständigt plocka fram CD skivorna hemma när man vill öva, ett väldigt bra komplement till en riktig röst coach.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0