För kallt för ett åk i Åre..

För kallt för ett åk i Åre..

Just nu är jag lite trött på denna extrema kylan och vill komma iväg. Jag är inte trött på vintern som så, men bara att det är så fasans kallt. Nu kan man varken göra det ena eller det andra.

Vi planerade nämligen att åka till Åre till helgen. Jag ville åka slalom för andra gången i mitt liv, men vi har blivit avrådda att åka från många håll och kanter då det är extremt kallt uppe i fjällen. De säger att om man vill åka skidor rekommenderas det inte men om man ska upp i fjällstugan för mys så är det alldeles utmärkt.  --> Bara det att jag inte ser någon anledning i att åka upp om man inte ska åka skidor alls.. så det blir att hoppa över Åre då.. för nu iaf. Jag har hört på håll att det varit upp mot 25 minus på området och ännu mer uppe på topparna.. runt 35 minus grader. Och det är ju inte kul!

Så nu sitter jag och kollar resor för att kanske göra raka motsatsen, nämligen sola och bada.. Det är mycket trevligt det med faktiskt! Haha. Egypten funderar jag på. Vi får se.

 

Skapad:
7 januari, 15:08

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0