American Idol - Singer´s advantage

American Idol - Singer´s advantage



Idag är jag riktigt seg. Man får faktiskt vara det ibland. Så jag sitter i morgonrocken och glirar lite på TVn.

I förrgår mötte jag ju upp Sheri för att få några CDs. vad jag fick var detta:


http://assets.sheetmusicplus.com/product/Look-Inside/covers/17417179.jpg

Seth Riggs, vocal coach i American Idol, har utformat detta program.
"Speech Level Singing sångteknik hjälper sångare ta fram och stärka deras “naturliga” sångröst genom att träna det neuromuskulära systemet att producera ljud på ett hälsosamt och obehindrat sätt."
Han har tidigare jobbat med artister som Barbara Streisand och Michael Jackson, plus många många fler.
Så i bilen igår på väg ner till Skåne lyssnade jag på dessa ljudspår och sjöng samtidigt. Jag har inte kommit så långt, jag mest kikade igenom det. Det ser lovande ut.
Vänner, vill ni komma någonstans och utvecklas vidare i både kropp och själv så bör man ta tag i det själv, för ingen kommer göra det åt dig!
Det ska bli så kul att få sätta igång med den dagliga röst-träningen från en sådan legend som Seth Riggs.

Skapad:
30 december, 12:02

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0