Nu drar det ihop sig för singelsläpp

God morgon.

Kaffet på plats som vanligt ska jag ta tag i att skriva klart jul låten. Vi har planerat att sjunga in den i studion i morgon.


Fredrik måste ha tid för mixning på onsdag och sen så bör den mastras på torsdag.
Allt detta måste ske denna vecka om vi till december ska få den klar. Det är en del meck med att lansera en singel som sagt. Allt från omslagsbild som Marcus Engstörm fixar till distribution med Musichelp.

Inte att förglömma så måste man beställa ISRC-kod etc till singeln. Det är en hel vetenskap, så tur att jag gjort detta 2 ggr innan. Sen när man spelat in singeln ser distributören till att den kommer ut i den digitala handeln eller i varuhandeln om man vill det.

Min tanke med denna singel är att den endast ska finnas tillgänglig för digital distribution. Man kan alltså inte köpa en fysisk skiva, utan bara ladda ner från nätet.
Min förhoppning är också att radiostationerna ska vilja nappa på låten och spela den. Jag ska också på en liten radioturne i nov - dec. Det ser jag verkligen fram emot.

Nä nu ska jag sätta igång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0