HATAR när jag inte förstår


Jag är en sån där dryg rackare som MÅSTE förstå vad jag gör för att kunna göra det. Och när jag inte förstår så tar jag reda på det, och ger mig inte fören jag har lösningen eller vad jag tror är den rätta lösningen! Punkt!
Lika så i skolan, jag va den som alltid ställde följdfrågor, som ALLA egentligen ville veta men vågade inte fråga. Min arm var ständigt sträckt ut i luften och jag var väl lärarens värsta mardröm Haha. Jag tar för mig. Jag tänkte att : 

"Tar jag inte reda på detta nu så måste jag göra det sen iaf. Då är det bättre att få svaret på plats!"


Och nu 10 år senare så tänker jag:

"Tar jag inte reda på detta nu så slänger jag kameran i väggen".

Närå, fullt så allvarligt är det inte.  Jag gillar att problemlösa helt enkelt, jag gillar kunna klara av saker själv.

Strul med videokameran

Jag vill börja med att säga förlåt för att jag inte lagt upp videon jag lovade igår. Men oj vad jag försökte. Min videokamera är knasig, den innehåller endast MOD och MOI - filer och min MAC och Imovie stödjer inte dessa format. Så jag har försökt och försökt lösa det. Jag blev helt grå hårig och googlade sönder mig själv för att få en lösning på problemet.

Puuh, jag HATAR när jag inte förstår och inte kan lösa saker och ting. jag satt kanske i 3h. Haha, en fredagkväll, sedan la jag ner projektet och kollade på film.

Kanske är det någon av er som vet vad jag gör fel eller vet hur man löser detta?? Alltså, min Panasonic SDR-S7 videokamera innehåller endast MOD och MOI -filer vilket inte stöds av mitt imovie program på min Mac-dator. Vad gör jag?????

 

Halloween kalas

För övrigt ska vi på halloween kalas idag. Min flerbarns väninna Miss L, har jag känt sedan jag gick i 5:an i Säter. Säter ligger i Dalarna och en enliten liten håla... hm... stad. Hon om som ny tjej till klassen och jag förbarmade mig över henne.

Ska man klä ut sig kom jag just på?!! Hm, kanske inte, det är nog bara barnen iof.

Ses sen


Kommentarer
Postat av: Carina

Mysigt! =)

Knas när det inte funkar som man vill med kameror och annat! Hopaps det löser sig och ha en fin dag!

2009-10-31 @ 10:52:47
URL: http://carinadenfina.blogg.se/
Postat av: Maggan

Superkul att hitta en ny härlig blogg att följa som sönderstressad småbarnsmamma! Din musik är grymt skön och perfekt att varva ner till och jag ser fram emot att din jullåt släpps! Lycka till! Kramar Maggan från festen

2009-10-31 @ 19:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0