Vi tar det på måndag!

Vi tar det på måndag

Mörkret faller över storstaden, samtidigt som lättnaden lyfter oss mot himlen. Jag hör ett distingt sus och ljusen är många och blinkande. I bilarna sitter tusentals gena öden, på väg ut mot vad de kanske kallar sitt hem.


Staden andas lätt och försiktigt. Vad vill hon säga? Vad vill hon berätta för mig?
Jag kikar försiktigt ut genom fönstret. Nedanför rör sig staden framåt och pulsen ökar för varje sekund och i takt med klockan.
Denna dagen i veckan skänker någon sorts magi, och stadens folk blir som förtrollade. Till ytan faller de in i en dimma av eufori och något slags anti-oros-tillstånd.

Man tänker att "inget kan sänka mig idag".
Jag gillar det, jag gillar att folk blir lugnare och mer till freds.

"Äh, det är lugnt att det blev fel, men vad fasen.. Vi tar det på måndag!"

 
 
****************** 
Glöm inte att min nya julsingel "Ensam till jul" släpps den 1:a advent.
Du kan köpa den digitalt på bl.a. på; Itunes, Cdon.com, Åhlens.se, Telia.se 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0