Fy så jag underskattat Lars

Igår var magisk. Lasse Winnerbäck regerade. Jag är helt förstummad och tagen av hans texter. Wow vilket fantastiskt sätt att skriva låtar på. Det fanns två låtar jag aldrig hört innan men föll pladask för: Elegi, Dunkla rum.



Johan, en vän som jag bl.a. gick med har varit med från början när Lars Winnerbäck började. De var/är goda vänner. De signade Lars till sitt skivbolag när han började och när han släppte sina 3 första skivor, tror jag det var.

För varje låt som spelades fick jag en liten berättelse om vad den handlade om. Fantastiskt, och många låtar hjärte -skärande. Speciellt för mig som inte lyssnat tidigare på Lars.



Efteråt gick backstage till greenroom och bubblade.. Jag tackade för den fantastiska konserten. Sedan åkte vi till ett ställe som heter Pelikan på söder.

 

Ikväll ska jag jobba på sjukhuset, så det blir lite dålig uppdatering tyvärr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0