Dina vackraste ord - Till en ängel


Kom att tänka på dig idag.

Dom här orden är till dig kära Ullis, jag saknar dig!

 


Dom orden som jag minns som vackrast, va orden som jag fick en gång
Att du i ditt liv aldrig varit så nära nån
Och jag tror nog att jag mumlat nånting som jag tror betyder samma sak

Att jag i mitt liv aldrig har fått förstå
Hur riktigt viktig nån kan vara ändå

Om vi går vilse i en gråvit skymning eller smälter i ett sorgset regn
och om vi flyter i en stor svart flod långt ifrån varann
Och om vi brinner som en sargad stjärna, och om allting som blir kvar är sot
Ska jag minnas dina vackraste ord för alltid

Jag vet att den där verkligheten ska hitta oss nån gång till slut
att allting inte blir förvandlat av vackra ord
Men jag tror du menar allt du viskar för jag ser nåt i din starka blick
nånting som säger nånting om vad vi kan bli


Om vi går vilse i en gråvit skymning eller smälter i ett sorgset regn
och om vi flyter i en stor svart flod långt ifrån varann
Och om vi brinner som en sargad stjärna, och om allting som blir kvar är sot
Ska jag minnas dina vackraste ord för alltid


Dunkla nätter och dagar, inget fanns för mig tills jag mötte dig
All min tvekan och all min sorg blev till hopp oss dig, blev till hopp för mig


Om vi går vilse i en gråvit skymning eller smälter i ett sorgset regn
och om vi flyter i en stor svart flod långt ifrån varann..

Och om vi brinner som en sargad stjärna
och om allting som blir kvar är sot
Ska jag minnas dina vackraste ord för alltid
Dina vackraste ord..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0