Minaya - The beginning Del 3 (KUNG)

Kung,.. min andra singel. Ja, det var ju ganska nyligen och det står bara några inlägg längre ner. Men jag gör en liten mini-summering iaf, för jag vet att det kommit många nya läsare till mig blogg. :D. Hur jag gjorde kung samt lite till.


Singelrelease 2: - K.U.N.G

Vi började processen med att lansera min andra singel "K.U.N.G" redan i April. Detta är del 1 av många. :D.
Och, sammanfattning av vad som behövdes göras med låten KUNG:

-Vi vet att vi vill lansera "KUNG" som andra singel.
-Kung kom till hemma i min soffa med min gitarr. Sedan tog jag den till Frdrik som lade ytterligare magi (ackord) på den- Sedan gjorde han produktionen.
-Körsång sjöngs in av söta Binette. En underbart duktig sångerska som också är i pipelinen att lansera sinegna första singel.

***********************************************************************

Singelrelease  - "KUNG" (Omslaget)

Skiv-pressar-processen drogs igång. Den är ganska lik den jag gick igenom för att få fram min första singel "Dina vackraste ord". (Köp den för 9kr på Itunes.) Så nu var man ju varm i kläderna.

Remixer bestämdes och gjordes av Joel Nyberg. En duktig remixkille som jobbar på Rix FM.

Min Artdirector Marcus Engström gjort ännu ett lyckat omslag till mig. Han arbetar även på min Myspace och  hemsida www.minaya.se som står klar inom kort.

Bilden är tagen av Esbjörn Ljunggren på "Studio couleur".  Här är bilden:

*****************************************************************************

KUNG singlarna

Mina "Kung"-singlar hittade hem till mig, efter en liten försening.
Dom är jätte fina. Det är blindskrift på själva CDn också, så som på förra singeln.

Bilder:
  

**************************************************************************************

RADIOTURNÈ/ ADD PÅ Sveriges Radio

När skivan blev klar åkte jag iväg på en liten radioturné uppåt i landet. City radion Gävle, 102,7, samt Sveriges Radio P4 -Falun 100,2 MHz (mina gamla hemtrakter). Jag blev intervjuad. Strax efter detta addade Sveriges radio P4 in "Kung" på deras lista. Det innebär att den spelas regelbundet av dom. Den tar "Dina vackraste ord´s" plats. Men den spelas också fast inte lika ofta dock.


Falun P4. Program; Brus och Kompani kl: 15:00 .
Klicka här för intervju!

Jonas Linné                                                                   Högt i tak är det också! 

 

Gävle City Radion. Klicka här för att lyssna på intervjun! Klicka här för hemsidan.


****************************************************************************

Försening av KUNG

Det var många som mailade mig och frågade varför det inte gått att köpa KUNG digitalt via nätet. Jag kollade upp det och det visade sig ha blivit ett missförstånd. Men nu finns den uppe efter ett par om och men.

KUNG -orginal + remix, finns att köpa på Itunes . :D   Ni kan även köpa "Dina vackraste ord".
"Kung" kostar 9kr och kan köpas som enbart singel eller med remixer. Klicka på bilden nedan:


Fler sidor man kan handla digitalt på. Vill man ha den fysiska så kan man maila mig på: [email protected].
- Åhléns                   
- CDon.se
- MTV.se
- Halebop                          ITUNES --->      Minaya - Dina Vackraste Ord - Single
- Telia
- Popcity
-Emusic
-Download.mtv3.fi + Många fler


Kommentarer
Postat av: Gurudas

Du är för söt, men ta bort musiken på startsidan. Man blir galen om man klickar på ett youtube klipp juuuu

2009-07-25 @ 12:12:43
URL: http://gurudas.blogg.se/
Postat av: JULIA - fashionbyjulia

Svar: :-) Allt är bara bra med mig! Hur är det själv?



Ha en bra kväll!

2009-07-25 @ 16:47:24
URL: http://fashionbyjulia.blogg.se/
Postat av: irene

Det ser interessant ut! Coveret var kjempefint, vakkert bilde av deg ^^

2009-07-25 @ 23:19:46
URL: http://scytherr.blogspot.com
Postat av: Viktoriae - En må bra blogg med självkänsla och där positivt tänkande ligger i fokus

Spännande läsning!

2009-07-26 @ 11:13:55
URL: http://viktoriae.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Vacker som alltid! Och vad kul att din musik spelas på bloggen också:.))



Härligt att se att det går bra för dig, du jobbar dig upp mot toppen, helt klart!:.))



Jodå, för oss så går det bättre och bättre. Är ju en del tunga dagar fortfarande, särskilt nu under graviditeten, men som sagt bättre och bättre:.))



Kul att du kikade förbi också:.))

2009-07-28 @ 12:07:35
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Jenny

omslaget var väldigt fint.

2009-07-28 @ 12:42:37
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/
Postat av: CAISA

Måste bara säga hur grymt snyggt skivomslaget blev!!! :D Sååå snyggt!

2009-08-03 @ 23:17:29
URL: http://caisaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0