Sång på Ronald McDonald huset i Huddinge.

Hej. Trots min bloggpaus så skriver jag. Haha. men nu har jag bestämt mig.
Jag tänker uppdatera lite då och då. Att uppdatera bloggen tar inte så mkt tid. Men jag kan inte svara på alla kommentarer, även om jag skulle vilja. Det är där tiden rinner iväg tyvärr.

Ronald McDonald Hus, Huddinge
I tisdags var jag till Ronald McDonald huset i Huddinge (Stockholm) och hade en liten minikonsert för familjerna. Jag vet inte ens vart jag ska börja när jag ska berätta hur det kändes. Bilder kommer sen.
Jag kan utan tvekan säga att det var den absolut bästa spelningen jag haft. Barnen gav mig så mycket. Så fulla av liv och glädje trots allt som pågår i deras liv. Dom var så söta och så fina och man riktigt såg i deras fina ansikten hur mkt dom uppskattade det.

Kärlek och glädje ger de viktigaste emotionella komlementen i läkningsprocessen. Musiken kan också vara ett sådant komlement.. Det finns vetenskapliga studier som visar på att musiken är en viktig del i läkningsprocessen hos sjuka.
Och min plan är att de inte bara ska få läsa om det, utan dom ska få uppleva och få lyssna på den också.

Det fanns liten 2 årig pojke där som föddes döv, men som nu efter operationer fått hörseln tillbaka. Han hörde för första gången dagen innan jag kom dit. Och det mest fascinerande var att den första gången han hörde musik var samma dag jag var där. Han fick höra min musik först! WOW. Jag blev så uppfylld av lycka. Att kunna få ge pojken sin allra första musikupplevelse. Det är därför jag sjunger och det är därför att vill det här. För att kunna beröra någon på något sätt.

Jag inser nu mer än någonsin vad som betyder något.. Familjen, sina drömmar och livet. Jag kände att jag gav något, det var så underbart. Jag är mer säker än någonsin på vad jag vill göra och varför jag vill gör det.

Jag vill så gärna komma tillbaka dit och få sjunga för barnen och deras familjer.
Jag gav alla barnen en varsin klubba och en "Dina vackraste ord"-singel. Jag fick en bukett blommor och en jätte söt brosch.. Dom är så goa.

Det finns så mkt jag skulle vilja göra för dom. Jag funderar på ett par grejer redan nu, men jag måste kolla upp saker och ting först.

Här kan ni läsa mer om Ronald McDonald barnfond.

Kommentarer
Postat av: Myntdrottning

Go morron Minaya! Jag blir alldeles rörd bara av att läsa det! :) Heder åt dig! Och vilken GREJ med den lilla pojken! Han måste ha tyckt att det var helt fantastiskt och tänk att läkarna kunde ge honom hörseln tillbaka. Det är nog lika stort som att du sjöng och han kunde höra det! Fantastiskt roligt! Kram.

2009-04-02 @ 04:48:34
URL: http://www.metrobloggen.se/bloggerinan
Postat av: Liene

ska läsa när jag kommer hem:) bara så du vet så kikar jag in här då och då, så som du bad mig om att göra.

2009-04-02 @ 07:17:06
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: jeanny

sv: hehe okej ;D



Tack så mkt ^^

det är bra med mig faktiskt, rätt tidigt men är pigg :)

2009-04-02 @ 08:00:29
URL: http://gadn.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Hejsan!

Nu är våren äntligen här och det är grymt härligt väder ute, vad ska du hitta på i detta fina vädret då?

2009-04-02 @ 12:42:46
URL: http://jjassie.blogg.se/
Postat av: AmandaKling

Åhh men gud, det ska du ha med dig hela livet! :)

2009-04-02 @ 14:10:23
URL: http://amandakling.blogg.se/
Postat av: Camilla

jo :) och ja, fick låten ;:)



Kram/C

2009-04-02 @ 16:39:40
URL: http://doden.blogg.se/
Postat av: Ewa

Åh, va fint du har skrivit om Huset och barnen. Jag blir riktigt rörd. Det var verkligen en riktigt fin minikonsert med din mjuka fina sång!

Du är såå välkommen tillbaka.

Kram

2009-04-07 @ 13:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0