Min första idol..

Denna vackra kvinna var min absolut första stora idol..

Mariah Carey ÄR fortfarande en av mina förebilder men hon har ju förändrats en del både musikaliskt och utseendemässigt. Hon kör en mer kommersiell stil de senaste åren som jag för ett tag verkligen inte gillade och jag köpte inte ens ett par skivor där emellan. Otroligt synd tyckte jag.. Varför körde inte hon sin egen grej, utan föll för det.

Efter en tid (2005) kom hon tillbaka med albumet " The Emancipation of Mimi " och fick mig att ännu en gång bli kär, 10 år och tappa hakan!

Hur som helst och hur mkt hon än slänger sig åt det "kommersiella " så är hon ändå en av tidernas bästa
sångerskor och artister.


Hon har släppt en ny skiva i våras

E=MC² (Mariah Carey album)

Köpte det nyligen. Ganska bra, men den förra var bättre tycker jag.


Kommentarer
Postat av: musikpojken

Jorå, sakta men säkert i rätt riktning. Jag ska köpa upp mig; en ny/bättre mikrofon, så jag håller på att sparar lite deg - vilket nog fan är världens trögaste aktivitet. Jag kommer inte göra så mycket studioinspelning innan jag fått hem my new superior microphone xD skulle vara drygt att spela om allt. Btw, vill du kanske ha lösenord? läs inlägget vid namn "Bloggen ska lösenordsskyddas."



Hur går det själv? Kram!

2008-09-06 @ 16:11:15
URL: http://musikpojken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0