Förberedelser inför Berns..

Kom på att jag inte skrivit om mina förberedelser inför Berns-giget i söndags.. Har helt enkelt inte haft tid att skriva för det varit så mycket. Men mycket på ett bra sätt iaf.

 

*Min manager Pehr Hante och jag gick igenom scen teknik, närvaro och mikrofonteknik.

Öva öva, tills man blir grå hårig.

 

*Jag köpte till och med ett mikrofonstativ och stod i hans vardagsrum med en elvisp som mikrofon och övade och han var "publiken" :-) (En ganska rolig syn)

 

*Kläderna hittade jag med hjälp av en väninna till mig som jobbar på "Beyond retro" i SOUK-gallerian i Stockholm. Skorna var gudomliga också.

 Jag postar bilder senare.

 

*Hade ett rep 4 dagar innan med mitt underbara band. Gav järnet och blev hes dagen efteråt tyvärr så jag hade lite panik.. Men det var bara att ta tag i det och försöka jobba bort hesheten med sångövningar varje dag och ångbad för halsen morgon och kväll. Det gick ganska bra till slut men jag var fortfarande lite hes när jag uppträdde. Men ingen och inget är perfekt, så jag är super nöjd.

 

*Söndag 28/9; Upp på morgonen, genast Ånga luftvägar (ansiktet över kokande vatten och andas in vatten ångorna). 

--> Sedan sätta sig vid pianot med en kopp te och sakta och försiktigt sjunga upp med mjuk uppsjungnings metod.  

-->ta en "soul-promenad" som jag kallar det, i ca 50 min. Bra för både själen och kroppen. Sjunga upp lite försiktigt på vägen.

-->Sedan bara försöka vara så tyst som möjligt fram till sound - checken och giget.

 

*Jag vet att jag gav det bästa jag kunde just då med tanke på att jag var lite hes, så jag är super nöjd.

 

*Jag spelade in lite innan soundchecken som jag ev tänkte lägga upp sedan.

 

Berns salonger:

 

 

//


Kommentarer
Postat av: Heidi

Hej tjejen.

Titta in på denna länk.

Kopiera in svaren i din blogg så alla vi som diggar dig får veta mer om dig =)

Hoppas du har de bäst.



http://mizzpink.blogg.se/2008/october/13-things-there-is-to-know-about-me.html

2008-10-02 @ 17:57:43
URL: http://mizzpink.blogg.se/
Postat av: Heidi

SV: Åhh då e hon våg som jag. Min dag kommer att va nästa vecka. Ett år visare o vackrare blir man..hihi

Jag hoppas att ni två får en underbar dag tillsammans på stan.

Stor kram till dej tjejen =)

2008-10-04 @ 12:43:11
URL: http://mizzpink.blogg.se/
Postat av: Dancing Queen

hoppas allt gick bra på berns! jag ville verkligen komma.. synd att jag missade det.. men du lär ju uppträda flera ggr =)

2008-10-04 @ 19:55:46
URL: http://danceaddict.webblogg.se/
Postat av: Valdo

du va ju awesome på Berns...more more more!

chiquitita satt ju perfekt :o)

jag tycker om när du sjunger på spanish..

2008-10-12 @ 17:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0