Studio-session Fredag 10/10. "Skymning i Paris"

Det hela började med att vi i somras åkte till Paris, jag, min dotter och min sambo Fredrik. Jag blev super inspirerad i Paris. Denna stad är så otroligt vacker, alla byggnader, folket, språket.. mmm.. När man tror att man sett stadens vackraste byggnad eller plats så kommer man senare fram till ännu en plats som är ännu vackrare.. En tur längs "Saine" var inte heller helt fel kan jag säga.


Vi blev fantastiskt förtjusta i ett distrikt i Paris som heter "Marais".. Underbara små gator och torg, butiker, matställen och byggnader. Sist men inte minst super trevliga människor. Så vi tog ett hotell i Marais sista natten. 

Lite bilder:


          

Jag har alltid haft en dröm om att få åka till Paris redan sedan jag var liten och nu fick jag äntligen chansen att göra det.


När jag kom hem började jag skriva en text om Paris som aldrig blev klar så jag lade den åt sidan så länge..


En liten parantes:

"En sak ska ni veta om musik och låtskrivande, att allt handlar om "feeling". Man måste ha "feeling" när man gör något. Har man ingen feeling blir det mycket lite gjort, och har man mycket feeling så kan man hålla på i evigheter och bara spotta ut idéer."


Jag och Fredrik satt och jammade lite i soffan en kväll och kom på en bra melodi som jag sedan satte text till och då fick det bli den om Paris jag skrev tidigare.

Det som behövdes var att redigera lite och kasta om meningar och ord. Kanske lägga till lite också.


Sedan till studion i går med ännu en brinnande ide och sjunga in den. Denna gång blev det en glad låt. Den är gullig och glad.

Skymning i Paris är född till världen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0