Musikfronten.. Musikvideo.. Hoffmaestro..

Förutom att bagatellartat starta ett SKIVBOLAG så bokade jag möte med mina goda vänner John och Kalle Lindgren om att ev göra en musikvideo. Jag berättar mer om dom nedan. :-)

*Iaf, så lade jag fram mitt förslag och vi brainstormade lite om hur vi skulle kunna tänka oss videon till min första singel (som jag inte kan säga vilken det blir ännu). Inget är bestämt ännu ang sammarbete men jag håller tummarna, för dom är fruktansvärt duktiga.

*Annars har jag varit på middag hos min fotograf Esbjörn Ljunggren och min sångpedagog Matilda Holmström (de är ett par) och sorterat och valt ut bilder från Fotograferingen förra Lördagen. Ojj va fina de blev.. vissa iaf :-)

Han är så duktig!!!  Jag fick med mig några hem för ytterligare gallring... super svårt.

Kalle och John är ett par otroligt begåvade tvillingbröder från Söder i Stockholm. De har hållit på med film och musik så länge de kan stå och gå tror jag.. De har varit aktiva länge. Kalle som filmfotograf och John som filmklippare. De utbildade sig på Stockholms filmskola, och efteråt började de genast att regissera reklamfilm. Parallellt jobbar de med musikvideos, sketcher och kort-långfilmer. Långfilmsdebuten heter "Stockholm Boogie" och gick på bio för
ca Oktober 2005. Tryck HÄR för hemsidan.


 

Otroligt rolig och lätt film. Stockholm Boogie är en feelgoodfilm som utspelar sig under en sommarnatt. Två bästa kompisar, en svartsjuk exflickvän och ett ragg sätter känslor och vänskap på spel.

Kalle Lindgren



John och Kalle och en del av skådisarna i Stockholm Boogie, bl a Jens Malmlöv spelar även i bandet HOFFMAESTRO, som nu är ute på turné runt hela Sverige och är kända för ge en sjudundrandes konsert. De fyller alltid sina konserter. Så kul, verkligen en upplevelse att se dom. Dom har en sån kraft och energi på scen och man kan inte annat än bli super glad och upplyft av musiken. Gå in på deras sida HÄR för mer info.

.

Young dad, en av deras singlar. Den har vunnit Grammis för bästa video 2006.



Kommentarer
Postat av: Hannah

Oh vad kul att du har samma ambitioner =) Och näe, det är verkligen inte lätt..



Mina låtar finns under kategorin "jag sjunger". Inte så bra kvalite kanske, menmen :)

2008-10-16 @ 11:52:02
URL: http://hannnah.se
Postat av: Heidi

SV: Klart jag peppar dig tjejen! Go go go!!

Fasiken va coolt att du ska fixa en video. du baar måste droppa mer info när du får..me wanna see it. Ska be alla mina bekanat att kola in den..I'm your own personal promotor..hehe.



Hoppas du har en grymt mysig helg tjejen. Kramen

2008-10-16 @ 16:47:24
URL: http://mizzpink.blogg.se/
Postat av: linda eriksson

Ja det är marcus kihlström... ja hur många gånger som helst hahaha men går inge bra alls me dom där jävla ciggareterna..... Allt e bara bra, fungerar jätte bra me mackan ... ha det så bra kramen

2008-10-16 @ 19:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0