Dina vackraste ord. Del 2 - Studio-Eftertankar.

Min tänkta debutsingel.."Dina vackraste ord" Har haft den i Ipoden nu och lyssnat både igår och idag på den för att utvärdera vad som är bra och lite mindre bra.

När man sitter instängd i en studio i många timmar i sträck finns risken att man blir ”döv” för vissa saker och att man blir en vad jag kallar ”örontjänare”, dvs. att man till slut tycker att det låter bra för att man är för trött egentligen. Det är extremt farligt, för då tullar man på kvaliteten.

Vad har jag kommit fram till då.

- Lite svårt att förstå för er som inte ens hört nya versionen av låten, men jag har väl kommit fram till att det behövs nog en del ändringar här och där.

-Några av de ”adlibs” (Sång man lägger ovanpå leaden (orginalsången) för viss effekt) jag lade på blev inte så bra som det lät den där natten vi spelade in dom, så dom ska bort. Och vissa kan man flytta på tex.

-Min manager håller väl med och har lite fler synpunkter också. Man behöver ju inte alltid hålla med varandra :-d

-Det ska bli så kul att få spela upp den för er sedan. :-D

Den första textraden i låten "Dina vackraste ord" går: "Om vi går vilse i en gråvit skymning, eller smälter i ett sorgset regn ". Inspirerat av den vill jag posta en jätte vacker bild på en just "gråvit" skymning.



Bilden är tagen av "Abrakadabra"



Fotojens.se/images/Dammsjön

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0